vlaggen

Als bedrijf is het erg belangrijk hoe je jezelf presenteert. Dat wat men ziet is de eerste indruk die je geeft. Daarom is het zo belangrijk dat bedrijven de juiste dingen communiceren naar het publiek. Als je het bedrijf wilt onderscheiden van anderen is er geen andere keus dan het maken van mooie uitingen en dergelijke om op te vallen en een naam te bouwen. Wil je top of mind zitten bij de doelgroep dan heb je daar wel een aantal promotie plannen voor maken, want dat krijg je niet zomaar voor elkaar. Ben jij klaar voor een aantal nieuwe plannen? Lees vooral even dit blog en doe inspiratie op.

Wees aanwezig

Op de evenementen voor de branche is de aanwezigheid van in ieder geval twee mensen erg belangrijk. Een praatje maken hier en daar en tegelijkertijd relevante in informatie opslaan kan het bedrijf helpen met het maken van volgende stappen. Daarnaast ben je op deze manier connecties aan het maken en wijs je men op het bestaan van het bedrijf. Heel handig voor eventuele samenwerking in de toekomst. Zoek twee mensen met een andere functie uit en laat die twee samen de boel analyseren en observeren. Wie weet heb je er wat aan.

Val op

In het begin hadden we het al even over opvallen gesproken. Een vlag bedrukken met het logo , de naam en e usp’s van het bedrijf is handig. Het valt op en men weet gelijk wat ze van je kunnen verwachten als bedrijf. Naast vlaggen bedrukken kun je ook auto’s gaan bedrukken om goed op te vallen. Mensen vergeten opvallende dingen niet snel dus zorg ervoor dat alle publicaties vanuit het bedrijf opvallen. Hoe je dat het beste kunt doen hangt af van de branche waarin wordt geopereerd, maar het is in ieder geval echt nodig.

Samenwerken?

Tegenwoordig zijn mensen steeds meer mensen online te vinden en daar kun je makkelijk gebruik van maken. Door met een influencer samen te werken die dezelfde doelgroep heeft, vergroot je de kans dat  de informatie die je wilt delen wordt gezien. Welke influencer het moet worden en hoe je de content precies moet vormgeven zijn allemaal punten die besproken moeten worden. De communicatieadviseur en de accountmanager zouden hier even over moeten gaan zitten. Als het goed is zullen er heel mooie resultaten bereikt kunnen worden door het volgen van alle bovenstaande tips. Heb je al gekeken wanneer het volgende evenement voor de branche is?